Home arrow Złota Kaczka Thursday, 02 October 2014
Zatoka ZHR
Złota Kaczka Drukuj E-mail
Tuesday, 10 February 2009

Przekaż 1% z PIT na odbudowę "Złotej Kaczki" ---->tutaj!!!

Cele programu - po co odbudowujemy "Złotą Kaczkę"?

1. Chcemy zachować dziedzictwo historyczne dobra kultury technicznej jakim jest statek "Złota Kaczka"
2. Chcemy promować aktywny wypoczynek młodzieży połączony z alternatywną edukacją – wychowaniem wodnym
3. Pragniemy upowszechniać kulturę wodniacką wśród młodzieży – pokazać "świeży" i ciekawy sposób spędzania wolnego czasu
4. Chcemy poznawać kulturę Polską wśród krajów Europy Centralnej
5. Chcemy promować miasto Wrocław w miastach europejskich
6. Chcemy promować region dolnośląski w regionach europejskich
7. Chcemy promować Polskę w krajach europejskich
8. Chcemy promować odrzańską drogę wodną wśród wodniaków Europy Zachodniej - “Zapraszamy Odrą do Wrocławia !”
9. Chcemy promować Miasto, Region, Kraj oraz naszych partnerów podczas imprez międzynarodowych.

Od zaangażowania - wsparcia osób i podmiotów zewnętrznych zależy to czy postawione sobie cele będziemy w stanie zrealizować skutecznie.

Etapy (warianty) odbudowy statku "Złota Kaczka".


Etap I (minimalny) – zrealizowany w 2008 roku:
Zakładał stacjonarne wykorzystanie “Złotej Kaczki” jako pływającego - “Odrzańskiego Centrum Edukacji Wodnej” dla mieszkańców, turystów, stacjonującego w centralnej części Wrocławia. Na statku wydzielono przestrzeń edukacyjno-wystawiennicze i zaplecza przystani. W ramach realizacji tego etapu, na statku „Złota Kaczka”, przy Bulwarze X. Dunikowskiego, została zorganizowana przez Ośrodek „Pamięć i Przyszłość” wystawa poświęcona tematyce odrzańskiej pod nazwą „Rzeka -Miasto-Ludzie”.

Etap II (pośredni) – przewidywany koniec realizacji 2010:


Zakłada mobilne wykorzystanie “Złotej Kaczki” jako „Centrum edukacji wodnej”, dla młodzieży oraz turystów przybywających do Wrocławia. Statek mógłby bez ograniczeń operować w obrębie Wrocławskiego Węzła Wodnego (ok. 40 km szlaku wodnego), z postojami na wrocławskich osiedlach. Dodatkowo z centrum Wrocławia jednostka mogłaby pływać w rejsach edukacyjnych kilkudniowych do: Lubiąża, Głogowa, Opola. Na statku znalazłyby się pomieszczenia załogi (4 osoby) oraz pomieszczenia dla ok. 24 “uczniów” wraz zapleczem bytowym i sanitarnym. Do końca 2009 zrealizowano montaż napędu wraz z instalacjami, montaż windy kotwicznej, montaż cęgów masztu, montaż windy kotwicznej.

Etap III – przewidywany koniec realizacji 2012:


Zakłada wykorzystanie “Złotej Kaczki” jako pływającego żaglowca, zdolnego do żeglugi w odległości100Mm od portu schronienia. Portem macierzystym byłby Wrocław. I tu statek stacjonowałby od października do czerwca , w pozostałym okresie pływałby po całej Europie. W zasięgu swoich rejsów miałby akweny mórz: Bałtyckiego, Północnego, śródziemnego, Czarnego. Na statku znajdowałyby się pomieszczenia załogi (5 osób) oraz pomieszczenia dla ok. 18-20 “uczniów” wraz zapleczem bytowym i sanitarnym.

 

 

 

 

Dotychczas program wsparty przez:

Urząd Miasta Wrocławia lata: 2005,2006,2007,2008, 2008

 


Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2007

Huta Stali Częstochowa SA 2005

Concretec Sp. z o.o. lata: 2005,2006

 

Olicon Sp. z o.o. 2007

 

Makrologic lata: 2008

 

engine dealer

Ostatnia aktualizacja ( Thursday, 10 February 2011 )

Losowy obraz

Sonda

oceń obóz 2011 w Chomętowie
  
Dobre strony

 

Skąd ?

 Locations of visitors to this page

 

Wspiera nas:
Webmedie.dk Webdesign Joomla CMS Hjemmeside